Op 16 mei 2025 opent Fenix. Fenix neemt je mee op reis langs hedendaagse kunst, geschiedenis, verhalen en smaken. Op dé plek van vertrek en aankomst, waar miljoenen Europeanen vertrokken en net zoveel mensen van over de hele wereld aankwamen. Team Fenix bouwt aan het nieuwe kunstmuseum over migratie.

Over de functie

Het openingsjaar is de start voor Fenix om kennis en inzicht op te bouwen. Jij draagt bij aan het ontwikkelen van zorgvuldige dashboarding en analyses die bijdragen aan bezoekersprognoses, optimalisatie van campagnes en ticketverkoop bij Fenix. Door jouw werk leert Fenix haar bezoekers en hun (online) gedrag steeds beter begrijpen en kunnen marketingstrategieën worden geoptimaliseerd. Ten behoeve hiervan implementeert Fenix in de loop van haar openingsjaar een CDP. Jij hebt een belangrijke rol in dit project. In deze functie draai je daarnaast zelf aan de knoppen van de verkoopkanalen. Zo richt jij de ticketing in voor al het aanbod van Fenix.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het meetplan, verzamelen en interpreteren van data. Je vertaalt data naar concrete acties voor het hele marketingteam. Je zorgt dat de verkoopstraten voor alle programmering van Fenix optimaal zijn ingericht.

Jouw focus

Campagne management (24u p/w)

  • Ontwikkelen en uitvoeren van online marketing strategieën en campagnes die bijdragen aan de groei en (online) vindbaarheid en zichtbaarheid van Fenix.
  • Implementeren van crossmediale marketingcampagnes, soms in samenwerking met een mediabureau.
  • Opzetten en optimaliseren van betaalde campagnes op verschillende kanalen (zoals Meta, Google, Snapchat, TikTok) en het toepassen van datagedreven inzichten om de prestaties te maximaliseren.
  • Rapporteren van campagneresultaten, KPI’s en inzichten aan interne stakeholders en aanbevelingen doen voor toekomstige optimalisaties.

Ticketing (16u p/w)

  • Je beheert de ticketingstraat en zorgt voor een optimale inrichting op basis van de programmering van Fenix;
  • Je analyseert bezoekersgedrag en signaleert kansen om de conversie van bezoekers te verbeteren.

Wie ben jij?

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het opzetten en optimaliseren van betaalde onlinecampagnes in advertentieplatformen zoals Meta, Google Ads, YouTube Ads, Snapchat en TikTok;
  • Je bent creatief in het bedenken van nieuwe ideeën, maar ook pragmatisch in de uitvoering en optimalisatie van campagnes;
  • Je bent analytisch sterk en hebt ervaring met data gedreven optimalisatie van campagnes;
  • Kennis en ervaring met SEO, SEA, webanalyse tools als GA4, CRM-systemen en marketing-automation;
  • Je hebt ervaring met het maken van dashboards in tools zoals Looker Studio of Power BI;
  • Je bent een teamspeler met uitstekende communicatievaardigheden en hebt een proactieve werkhouding;
  • Je weet tijdens gesprekken de leiding te nemen en inspireert anderen om jouw ideeën te omarmen;
  • Goed in stakeholdermanagement;
  • Sterke analytische vaardigheden.

De Nederlandse en Engelse taal beheers je goed. We willen we onze bezoekers in veel verschillende talen kunnen verwelkomen. Dus spreek je andere talen? Fantastisch!

Wat biedt Fenix je?

  • Een unieke kans om deel uit te maken van de opening van een nieuw museum;
  • Een veelzijdige functie binnen een dynamische en inspirerende organisatie;
  • Een contract voor een jaar, met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren;
  • Een maximaal brutosalaris van € 4.593,33 per maand op basis van 40 uur per week, exclusief 8% vakantietoeslag, afhankelijk van ervaring en kennis;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling en reis- en onkostenvergoeding;
  • Mogelijkheden voor training en ontwikkeling;
  • Een gezonde, vegetarische lunch;
  • Een extra vrije dag voor een persoonlijke viering of een culturele feestdag;
  • Onbeperkt toegang tot professionele begeleiding en content om aan je mentale welzijn te werken via OpenUp.

Fenix bouwt aan een organisatie die de culturele diversiteit van Rotterdam weerspiegelt en de kracht daarvan inzet. Onze vacatures staan open voor iedereen, ook voor mensen die minder ervaring hebben binnen de culturele sector.

Wil je reageren?

Stuur een motivatiebrief en CV naar nieuwebaan@fenix.nl ter attentie van Jacqueline Cuny. Vermeld in de onderwerpregel: online marketeer.

Nog vragen?

Heb je vragen over de functie, de sollicitatieprocedure of over Fenix? Neem dan contact op met Jacqueline Cuny via nieuwebaan@fenix.nl.